Sunday, January 10, 2010

Äntligen en vanlig lördag

Vi har ju haft det sjukt bra under alla julhelger och dyl men jag ska vara ärlig och erkänna att jag tycker det är rätt skönt med bara en vanlig lördag också.
Vi började ju med att tvinga med oss Nonne på lite familjegympa på Friskis och Svettis. Det var superkul och väldigt skönt för trots att vi var mamma och tonåring lyckades ju Viola rymma ut ur gympa salen och sen försvinna spårlöst. Som tur är så hittade en tant henne och återlämnade henne till tonåringen som tyckte det var hyffsat pinsamt.
Sen gick vi hem och tog ett långt trippelbad med lite lunch som avslutning. Sen sov jag och Viola i typ närmare 2 timmar medans pappa och Hjalmar slöade i soffan. Pappan slickade sina sår efter en kväll med -"Ja det blir ju inge hårdsupning utan ngt glas Wiskey bara". Right

Sen for vi i allafall till våra fina tjej kompisar Nellie och Mia och fikade lite och passade på att fira Nellie som fyllt 8 år lite i efterskott.

Största skillnaden mellan Viola och Mia är att Mia sitter på sin stol och fikar sin bulle medans Viola jaa typ ser hur många varv runt bordet hon kan springa innan Mia är färdig.

Efter middan hade vi lite pysselstund.

Sen hägrade soffan.

Ikväll kommer jag sitta slickad vid tvn första gången på ja, jag tror sen före sommarn ngngång. I en annan del av köping och sen Johan Falk. Det passar mig perfekt och jag kommer härmed ha söndagar som mina heliga "barnen får somna tidigt för mamman ska se på tv dagar".

Imorgon 20.20 kör vi Body Pump på Ego. Vilka hänger med. Det är gratis. Ring bara 172595 och boka plats. Kom igen nu tjejer och killar.

2 comments:

Anna said...

Woho! Jag är med! Förresten vilken tur att jag inte var med när Viola kom bort, guuud vilken panik! Men vilken tur att det finns snälla tanter här i världen!

Skoggren said...

Bra Anna.