Saturday, January 02, 2010

Skridskodag med iskall mamma


Idag tog vi oss en skridskodag. Vi förväntade oss inte en nyplogad skridskobana såhär lördan efter nyår men det var den.

Passa mig Viola säger Hjalmar och hon är med på noterna direkt.

Hejja Pappa

Snacka om tungan snett ur mun.
Jag hade med mina skridskor och tänkte snöra på mig dem när Viola somnat men när de så skedde så var jag så iskall att jag skippade det. Själva påknytningsprocessen skulle genomfrusit mig.

Så här efter jul har jag ju en tendens att ha lite panik över allt typ eftersom jag är rätt allergisk mot julpysslet. Jag brukar ju rensa bort all jul redan den 27e men nu skulle vi ju ha nyår så jag tänkte att det kunde vara trevligt för gästerna och barnen om det var lite jul kvar. Men idag när vi kom hem så sprang jag ner i källarn och rensade lite grann, (Max och Björn ni har varsin påse att hämta. Det är vårkängor, galonbyxor, böcker och leksaker), sen började jag lite försiktigt med bortrensning av jul. Vi ska ha julgransplundring i morgon så då ryker rubbet, sköönt.

I källarn så tog jag fram docksängen iaf. Viola blev glad och hoppade i själv och sen fick Heffa sova en stund.




Hjalmar och Hasse hade i af skitkul på isen.
Hjalmar är faktiskt helt fantastisk när de gäller att göra saker. Han ger sig alltid in i allt med liv och lust och det är aldrig några sura miner eller gnäll.

Nu ska vi ha lördags mys. Vi ska äta upp alla godsaker som finns kvar idag för imorgon är vi back to nyttigt.

Håll tummarna för att det inte blir så kallt nu, det verkar ju sjunka drastiskt kan man väl säga.

1 comment:

Anna said...

Vi har inte åkt än, vår lokala ishockeyplan som var helt perfekt - nära och bra, den har blivit överbyggd av ett dagis...Tråkigt.
Ska vi inte boka in tjejmiddag snart?