Thursday, January 07, 2010

Rapport från ett fruset Skoggrenskt resident

Idag har vi fördrivit tiden bäst vi kunnat. Jag kan säga att mina fingrar är stelfrusna nu fast jag varit inne hela daan. 17 grader har vi i vardagsrummet trots bakning, matlagning, dammsugning och en och annan jagis lek.

Jag tänkte bjuda på ett enkelt och samtidigt nyttigt och gott lunch/middags tips.

Foliekokat fisk med grönsaker

Folie
Ringla lite margarin.
Valfri fisk. Jag tar Hajfile.
salt, peppar, citronpeppar
dill, citronskivor
skivade råa morötter, ta purjo om ni har
Vik ihop foliet noga
250 grader 50 minuter
klart


En bild innan paketet åker in i ugn

Vad är det här då? Jo ingredienser till såsen


Klaaaaaaaaart
Asgott


Man kan också undra vad i hela friden det här är. Jo det är dagens bak och jag kan inte ens skylla på att barnen gjort dem. De har de i och för sig, men jag också och det syns absolut ingen skillnad på vilka de gjort och de som jag gjort. Det blev stenhårda men med god smak. Jag har typ skavsår i gommen för jag åt en till mellis.


Lite kramkalas med nyvaken lillasyser och ny spelad storebror. Han förlorade idag Jakten men var lika glad ändå.

Nästa vecka är det ÖPPET HUS på Ego så då kan alla som vill gå. Ni får gärna gå med mig. Ni vet var jag bor.

Nu ska jag på träning. Hoppas svettporerna inte är igenfrusna. Ha en god kväll kära läsare.

4 comments:

Victoria said...

Jag tror jag beställde dem på typ namnlappe.se.. googla så hittar du nog en massa var så länge sen jag köpte Wirvas.
Vart blir det han börjar Hjalamar?
Kram kram!!

Anna said...

Japp jag är redo för träning nästa vecka. Vilket pass tror du passar mig. Inte spinning eller föööör myckt koordination. Jag ringer på söndag. Vi ska till stugan i helgen...

Anna said...

jag litar på dig vad det gäller val av pass. För mig passar måndag och torsdag bäst. Är det nåt sånt pass då? H repar på tis. men jag kan säkert fixa b-vakt.

mli said...

Maten ser grym ut! Jag ska göra det där någon dag, vi är så dåliga på fisk. ikväll blir det varmrökt lax dock, tänkte göra en sallad med avokado, räkor och couscous. Dressing på olja, vinäger och citron, tror det blir king. Man kanske skulle haft ett vitt vin till också, hmm...