Wednesday, January 27, 2010

Dagis

Igår var vi på Hjalmars dagis för första gången.
Det kändes superbra. Det var lugn och trygg personal, bra lokaler, bra leksaker och vad vi hann se en fin barngrupp. Hjalmar lekte lite med några pojkar på en gång.
Hjalmar var riktigt, riktigt nöjd och jag med.
Inskolningfröken Maggan konstaterade 7 gånger att Viola var väldigt snabb. Hon tömde deras diskmaskin, satt på alla plattor på spisen och åt av pysselsanden och just ja hängde i fönsterbrädan som det BTW stog blomkrukor på. Vem kan ha blomkrukor?

Sen frågade Maggan om vi inte kunde stanna och äta lunch. Vi tackade JA. Det var potatis och pölsa. När Hjalmar fått potatis så sa han. -Kan ni skicka mig såsen, till pölsan. Maggan undrade om vi ätit pölsa förut. Ja sa sanningsenligt Nej men att Jag iaf tyckte om pölsa men att det bara inte blivit att vi ätit det. Jag ville inte avslöja att jag tycker det är lite hundmats varning på det.

Idag ska vi åka dit igen och då ska vi leka ute en stund. Hjalmar var jättesugen redan igår för barnen åkte madrass.

Nu är jag igång med jobbsökandet också.
Jag har skickat 5 brev till ställen jag skulle vilja jobba på.
Jag har skrivet ett vad jag tror iaf är ett ganska bra brev där jag kortfattat beskriver att det är ngt form av extra jobb jag är ute efter. Jag ska skicka till ngr ICA butiker också tänkte jag.
Jag skulle verkligen vilja vara hemma med Viola till hösten iallafall så vi får se vad som händer. Vi tar en dag i taget.

Nu ska vi äta frukost och sen skotta fram bilen för att komma till dagis.
Ha en bra dag kära vänner.

6 comments:

Anonymous said...

Samma till dig min älskade!

/ H

Anonymous said...

Tur ni hade som började den nya förskole-epoken med hundmat:-)

//K

Victoria said...

Vilket dagis är det han har börjat på?
Jag tycker mycket om pölsa ... när jag var liten valde jag det som födelsedags middag;)
Kram och trevlig helg!

Skoggren said...

Viktoria: Det är ju helt okej. Kattmat och köpe köttbullar med pulversås har ju samma näringsinnehåll :-)
Det är på Vapelskogen på skönsmon.

Anonymous said...

Hej!!
Vi är ett pensionerat par som önskar tvätt och städhjälp 2 ggr i veckan.
Skulle detta erbjudande vara intressant kontakta oss i Phuket/
Hälsningar Farfar

Anonymous said...

Allting låtter så... bra...:):)
du är en supermamma Maria....;)

s.s