Monday, January 25, 2010

Att resa med prinsar är det bästa som finns.



Det var med spänd förväntan som vi funderade över om det skulle bli en tjej eller kille som klippte biljetten. Det blev en tjej. Hon var noga med att klippa Hjalmars biljett lite extra bra och kontrollera om han skulle till Borås. Hon hade säkert barn själv men det gjorde typ halva resan.

Under tågbytet i Stockholm hann vi förse oss med Hamburgare. Den var så god att Hjalmar mulade in den enligt han själv. Stripsen och drickan var sen goda att ha till Pettson filmen. Tack Hampus för DVD spelar lånet och Nonnis för filmlånet.


Efter lite mer tåg var vi sen framme hos självaste Fröken Elin Magnusson. Där bjöd mamma Sara på världens godaste Thaigryta. Jag har lyckats tappa bort ett kort från torsdag kväll. Jag skriver nu på kalla det MIN nya bärbara dator. Här äter kidsen frullis.

The girls bodde i ett otroligt fint naturnära område. Så vi gick på bergsklättrar tur. Hjalmar var jätterädd för att vi skulle komma vilse (fråga inte mig varför) men jag lugnade honom med att så länge vi kände kycklinglukten från ica affärn så var det lugnt.

Hur fin kan man vara.

Busar

Choooklaaaad

Hjalmar är lite bekymrad över alla tjej grejer men han hittar iaf hörsel skydd. De var otippat :-) rosa

Jag tvingar Sara att se på Lets dance.

Hela lördan var vi på Borås badhus. Superkul med värsta vågpoolen. Efter det bjöd Hjalmar som den gentleman han är Elin på pizza. Sen blev det karra.

Det finns inga dåliga glassväder.

Snuffy gillar oxå att åka tåg.

På väg hem fick vi vänta på det försenade tåget i ca 30 min på perrongen och sen ytterligare 30 i tåget. Men det gjorde inget. Vi hade läsk.

Hjalmar fördrev tiden med att göra ostbågetricks.

Den här gossen slutar aldrig att förvåna mig. Inte en enda gång under denna 8 timmar långa resa gnällde han eller klagade. Han satt på sin stol och fördrev tiden med det vi packat med oss, vårt fika och med livsviktiga samtal om just sånt som Hjalmar tycker är viktigt. Gång på gång på gång tar han mitt hjärta med orkanstark storm.

7 comments:

Anonymous said...

Att Hjalmar var rädd att ni skulle gå vilse var väl inte så konstigt, han har ju åkt bil med mamma i Hudiksvall! Haha!
Ingmarie

Skoggren said...

Jaja men han behöver ju inte vara så känslig:-)

Anonymous said...

ÅÅ vad mysigt ni verkar ha haft! //Anna

Terese said...

Vilken mysig resa :)

Anonymous said...

Ni verkar ju ha haft supermysigt - jag undrar bara vart ni gömt alla sholppingbagar???? Inte en enda skopåse i sikte = USEL shopping :-)

//K

Anonymous said...

Ja! dom glömde shoppa K, kanske dom får åka en sväng till.
Det var så himla mysigt att få vara med Viola i lugn och ro =)
/ Big Daddy

Anonymous said...

Men huga så fint skrivet och jättefina kort!! Tack för att ni reste hela långa vägen från Sundsvall för att komma och hälsa på oss!!

Pussar och kramar från the Magnussons i Borås