Friday, January 08, 2010

Kallt ute, kallt inne men varmt i sinnet


Igår var vi inne hela dan men idag var vi faktisk tut en stund. Mest för att vi måste gå med lite sopor och handla lite mjölk.

Hjalmar tränar på att göra röksignaler.

Jag älskar våran dubbelpulka. Den är skitlätt att dra och sen får man plats med 2 barn + matkassen på.

Dagens lunch tips.
Kyckling med grönsaker.
Stek kycklingen i lite smör
Krydda med chili, salt och peppar
stek den snabbt och hårt på alla sidor
sänk värmen på med lock
i med morötter först
sen lök och tomater

Tryck efter en stund ner tomaterna
på med locket igen
Sen är det klart och då har det blivit som lite salsa/tomatsås av tomaterna
Man kan bara fiska upp tomatskinnet


Vi har ju som jag redan nämnt rätt så vad ska man säga? ASSSKALLLLT
Siffrorna i mitten, ni ser ettan sjuan nian, det är våran inne temperatur.


Mamma det är faktiskt ganska kallt här så jag tar lite täcke.

Nu ikväll tog vi oss en spontan tur till Mormor och Morfar för vi var fika sugna. Med oss hem hade vi sen hembakat tunnbröd, hemkokad lingonsylt och varsitt par fina tjocksockar till mig och Hjalmar och en påse blåbär. Det känns aslyxigt. Mina sockar åkte såklart på, på en gång. Hasse säger att han tycker det är äckligt när jag sover med tjocksockar på, han säger att om man ska ha sockar i sängen ska de gå upp till låren, men jag fryser sällan om benen så jag täcker bara fötterna. Men nu har jag iaf rena, nya och fina och de matchar dessutom min favorit klädsel. Bruna långkalsonger.

Hjalmar tycker att sina passar perfekt så nu sover han också med sina sockar på.


Vi hann se lite på lets dance också. Vi började se när Willy skulle dansa. Hjalmar tyckte det var sååå bra och att de dansade sååå fint. Han sa - Mamma vad fina den därrr flickan och Farrrbrrrorrrn ärrr. Mamma visst dansarrr dem därr väldigt fint. Mamma visst ärrr flickan Sexy Sexy.
(hjalmar har enaståenda RR uttal)
Jag nöjde mig med att säga att det var väldigt fint av honom att säga att han tyckte dem var fina och duktiga, de skulle säkert blivit väldigt glada om de hörde dig.

Jag själv tyckte som kanske så många andra att Claudia var totalt asgrym och assnygg.

Vet ni vad som händer imorgon då??
Då har jag dragit med mig världens bästa 15 åring på Friskis barngympa. Hasse ska vara bakis då och vi har bestämt att även Viola ska få gå den här terminen. Hon älskar musik och dans så vi tror hon kommer gilla det skarpt.

No comments: