Sunday, November 08, 2009

Hjalmars superhelg

I helgen har jag och Hasse varit helt barnfria från fredag till söndag. Det har däremot inte Mosters familj och Mormor och Morfar, för de är de som varit barnvakt.

Här tittar dem på Pettson film tror jag det var. Den är om ingen ser de rätt kul.

Vi hittade Sitting bull glass som Fatglass så den var vi tvungna att ta med så kidsen kunde prova.

Det är såå bra med storkusiner för de kan läsa böcker för en när man ska sova.

Min moster hon gillar kaffe. Micrat från gårdagen eller nybryggt spelar ingen roll.

Hjalmar får åka buss också med Moster och Nonnis.

Och fika avslutningsfika med Hugo från hans fotboll.

Och spela tv spel.

Mini tonåring

Rosa drömmar till frukost mums. Farsdagsmorgon. Peter älskar drömmar. Så det är ett stående inslag i alla firanden som går ut på han tror jag.

Bandy killar

Vi har tur för vi har en tonåring som fortfarande vill vara med oss.

Nu ska gänget på gåbingo.

Här ska man kryssa.

Den här ska jag stoppa i morbrors näsa för han tycker jag är en ligist.

Viola gillar Hampus. Hampus nyklippt och snygg.
Här farsdagsfikar dem lite grann.

Undrar hur mkt en sån komplett barnvaktshelg skulle kostat om vi bodde i USA. Vi skulle iaf inte ha råd att ens gå på en halv bio.

No comments: