Friday, November 27, 2009

Advents fint

Nu är det rätt advents klart här. De två sista gardinerna är på tork. Hjalmar har klätt sin gran. Han är helnöjd, jag är öhh ingen kommentar. Han gjorde sin nya special knut på glittret så det blev en jättefin klump på ett ställe. Hasse har också hängt upp Hjalmars nyköpta ljusslinga. Han fick välja en själv, efter att ha sett alla asiaters tokblinkande hem, var han helt såld. Han tycker det är så fint. Han valde en i olika färger med typ en snögubbe, gran, tomte ren osv.



Idag har jag och Viola varit på barnmottagningen för en kontroll av hennes astma. Jag hade förväntat mig att de skulle säga att vi kunde sluta med medicinen, men istället sa dem att hon nu ska ha den 2 gånger om dan även när hon inte är förkyld. Jag har tyckt att det känns nästan fjantigt att ge henne den för jag tycker hon är så pigg. Men när jag berättade att hon ofta är bara småförkyld och kan vara det flera gånger på en månad och när jag berättade om att hon ofta kräks slem så tyckte dem är det var bland de vanligaste symptomen på astma hos barn så det blev en tur till apoteket för påfyllnad av medicinen istället.

Ha en skön adventshelg kära vänner

2 comments:

Terese said...

Ha en mysig helg!
Så synd att ni inte kunde komma idag, men det går ju fler tåg :)
KRAM

Anna said...

Stackars söta Viola med Astma. Hoppas det blir bättre för henne...