Monday, November 16, 2009

Ännu en dag med regn

Det här vädret börjar gå mig på nerverna. Det som stör mig mest är att jag hade plockat undan 90% av alla "Kläder för skitväder" och tvättat allt och lagt ner i källarn till våren. Men nu var det ju bara att ösa fram skiten igen. Hjalmar är dock rätt glad för han älskar att hoppa i vattenpölar.

Igår rensade jag i vår stuva undan garderob och slängde en svart sopsäck med jag vet knappt vad det var grejer. Varför tror man att man kommer få användning av såna saker.

Alla bebisgrejer är nu också utrensade och jag ska införa en ny kartong i källarn med "Om någon får en bebis och vill låna grejer".
Jag är ju mästaren på att rensa men också rätt bra på att dra hem nya grejer så ibland krockar det lite. Men nu börjar rensningsfriden infinna sig för den här gången. Vi har också 2 nya kandidater i vi får dumpa saker hos kategorin. Det gillar vi.



Idag har Viola fått den ordinarie vaccin sprutan mot röda hund och dyl. 8.30 skulle vi vara där. Jag började redan igår kväll med att förbereda Hjalmar på att på en gång han vaknar måste han äta frukost. Allt gick jättebra tills vi kom ut. För då vägrade Viola åka vagn och Hjalmar vägrade att gå. Så det blev snabbt skiftbyte i vagnen och jag drog Hjalmar och Viola kom glatt springande efter hela vägen till BVC.
Där väntade 2 stycken känslokalla och icke barnintresserade doktor och sköterska. MMM kul för oss. Viola grinande på en gång hon fick se doktorn och de eskalerade i lätt panik varje gång hon närmade sig med diverse öron lampor, spatlar och stetoskåp och för att inte tala om sprutan. Hur vore det om doktorn kanske hejjar lite på barnet innan undersökningen börjar. Och hur vore det om doktorn kanske berättar hur mamman förväntas hålla i armen och inte skäller ut mamman för att jag inte höll i barnets arm tillräckligt hårt så hon var tvungen att sticka 3 gånger. Pucko. Jag blir skrik arg på såna här saker.

Näe nu ska jag och Hjalmar leka kurragömma medans Viola sover. Hon avslöjar oss hela tiden och säger Hittaaaa när hon hittat oss.

1 comment:

Terese said...

Fy vad jag hatar sådana doktorer, har själv stött på en sån suris vid Björns ena spruta.

Man kan ju tycka att det vore bra att dom hejar på barnet och känner av läget lite först så att det blir lite mer avslappnat och att barnet känner sig tryggt.
Särskilt när man är en sån stor tjej som Viola är nu :)

Så du har rensat lite, ska jag ta med lite kläder tillbaka till dig nästa gång vi ses då ;) ?