Sunday, November 29, 2009

December

Frid. Nu är det frid. Min jul frid har börjat, och som jag har längtat.

Julfriden innebär att man bara gör saker som man vill, vi stressar inte och gör några måsten. Ni förstår ju alla att det är visionen och sen blir det ju inte alltid så men vi försöööker iallafall.

Den här morgonen har varit magisk.

Det är rött inne och vitt ute. Ljusen brinner överallt. Det luktar kanel. Vi lyssnar på julmusik. Äter tomtegröt och julvört och mandariner. Barnen bara är.

Hjalmar vill bada så nu ligger Viola och Hjalmar i badet. Hjalmar tycker julmusiken är så fin som när man giftar sig.

När barnen anser att de badat klart ska vi gå ut och åka pulka och sen baka pepparkakor. På eftermiddan ska vi glöggfika hos Lundblads familjen.

På tisdag välkomnar vi våran nya familjemedlem, Kameran, välkommen. Jag lääängtar. Då blir det mkt bilder mitt folk.

Ha en fantastisk första advent kära vänner.

2 comments:

Victoria said...

Jag ser framemot en massa kort!!!
Kram kram!!

Anna said...

JAA jag är så lycklig med att det är advent. Förstår precis hur mysigt ni haft! Vi har samma känsl ahär på ön. Hehe till och med Henrik har tagit lite paus från hårdrock och lyssnar på julmusik!