Thursday, November 12, 2009

Dagens Hjalmar

Hjalmar frågar
- Varför har Hugo och jag olika leksaker?
-Det är nog för att Hugo är mer storkille och gillar lite mer storkille saker. Hampus är en ju ännu mer storkille och han och Hugo har ju också olika.
- Ja men Nonne då. Hon har inga leksaker alls mamma.
-Nej hon är ju tonåring och de vill inte ha ngr leksaker. Stor tjejer sitter mest och pratar med sina kompisar om killar och kläder och sånt.
- Ja vilka dom är kääääär i. Men Nonne är nog mest kär i mig för hon älskar mig mamma. Och vill pussa mig. Varför är hon så kär i mig?
- Det är nog för att du är så fin.
- Ja och kanske för att jag har så fint hår.

Tänk er känslan att vara 4 år och veta att så många älskar en och veta att man har fint hår. Hur ska man få dem att förstå att dem är bäst vara av sig själva. Älskade ungar.

3 comments:

Slickepotten said...

Han är ju så härlig :)

Anna said...

Hej! Nu har jag också en blogg: http://frucarlstajn.bloggproffs.se Observera stavningen på mitt namn, det är du som uppfunnit den... Kan jag ha dig som länk på min sida?

Anna said...

jag har bokat in den 26:e, vi ses då!