Friday, April 20, 2012

Jaha hur ska det nu gå

 Nu har de gjort om här på bloggen. Så det här inlägget kan komma att se ut hur som helst.
Vi har iaf haft en superdag idag. Slutade 11.30, hämtade barnen och for på drakborgen i några timmar. Det var inte direkt så jag kände för någon ute utflykt med tanke på snöstormen. Men glass kan man ju äta ändå iallafall tyckte barnen. Sen handlade vi mat innan vi for och hämtade upp Pappi. Fredagar och Hjalmars absoluta favvo handlingsdagar för man får provsmaka så mycket saker. Idag provsmakade han pizza, VASAS mjukbröd och apelsin juice. Han var trevlig nog att redogöra för juice bjudaren att det kanske är bättre att bjuda barn på tropisk juice för den är inte så stark. Juice bjudaren frågade om hans juice inte var god då - Näe inte så värst svarade Hjalmar  hahaha

Hur ser en fredag ut hos er?? Jag måste alltid värma vinet på spisen. Jag dricker ett glas på fredag ett glas på lördag så en flaska räcker alltid i 2 helger. Och då måste jag spara den i kylen. Så det är ju alltid iskallt när jag kommer hem.
Det kändes som vinter. Hjalmar frös så vi tände ljus.














Vi äter ju Linas matkasse fortfarande. Veckan blev lite utdrygad för ngn dag föll bort i veckan. Men hennes sallad skulle enbart innehålla crisp sallad och gurka och hur gott är det. Vi blandade i lite annat smått och gott.








Ugnsrostad potatis och morot. Fläskkarre. Stekt på vanligt vis. Sås på creme fraice, orange paprika, salladslök, mangochutney, vitvinsvinäger och lite olja.
























No comments: