Monday, April 23, 2012

Men vad är det med vädret

Nu har det regnat klart tycker jag och snöat.
Man hinner förstås mycket annat då för det blir inga långa mysiga utflykter till skogen. I lördags var killarna och fixade med bilen. Jag och Blomman åkte på stan för att köpa en ny bikini till mig enbart för att vi skulle kunna åka och bada på söndan. Allt gick fint (trodde jag) med bikinin, vi hann köpa två födelsedags presenter till Hjalmar och ta en Glass VS Cappucino på kulturmagasinet innan vi blev upphämtade av grabbarna. När vi kom hem upptäcker jag till min förskräckelse att det är ngn form av mini kjol på ca 10 cm som sitter fast på bikini trosan. Sjukt fult sen har jag typ fått häng stjärt oxå, hur faan det är möjligt. Den borde vara stenhård och vältränad men häng fläsket tar väl över. Hur kul är det. Ja önske mål finns på bildbevis och KANSKE observera KANSKE bara för att roa er så kanske det ngn gång i framtiden kommer en bild. Vi åkte iaf på badet på söndan. Jag kände mig sjukt ful men det var varmt i vattnet iaf.

Annars äter vi vidare på Linas matkasse. Vi eller jag som kock är otroligt nöjd över den. Jag kommer absolut köpa den fler gånger. Något för dem att utveckla är ju att man själv helt ska kunna välja vilka veckor man vill ha. Nu har de varannan vecka. Och nu tex är nästa leverans på sista april och för oss blev ännu nästa Hjalmar födelsedags vecka. Och då är det mycket kalas dagar som går bort. Mycket råvaror vill man ju äta rätt vecka.


I lördags åt vi middag så pass tidigt att vi skull orka ost och kex. Visst är det roligt att man måste planera att orka det. Hjalmar njöt i fulla drag för Viola var hur trött som helst och somnade kl 19. Så det blev Hjalmar mys hela kvällen.
Ser ni vad dem gör?? Dem ammar. Så himla gulligt.

Idag måndag regnar det fortfarande och barnen har tro det eller ej inte bråkat en enda gång. De har lekt som aldrig förr. Jag har bakat limpor. Så nu blir det soppa till middag.

No comments: