Thursday, April 22, 2010

puuuh

nu är vi klara. Hela lgh är städad och tvättstugan tom på ren tvätt vilket betyder att garderoberna är fulla med strukna kläder, nice, bra jobb för hockeyintresserad, för vissa män kan stryka och se på hockey samtidigt.

Barnen sov gott i våran säng medans husmor for omkring med kvasten och svabbade. Det ska bli så skönt att vakna upp i ett nystädat hem. Det gör vi iof varje fredag men då är vi ju oftast hemma så till kvällen är det skitigt igen. Men imorgon ska barnen gå sin första långdag på dagis. 9.15-16-15. Hoppas de håller sig vakna till middan sen för vi ska premiär grilla.

Jag jobbar nu på ett nytt jobb och ska vara där till sista maj då jag ska tillbaka till mitt gamla. Det kommer kännas helt sjukt att jobba i juni.Det är 5 år sen sist. Jag hoppas jag får ett bra schema så vi hinner bada och mysa mkt ändå. Jag ska jobba ca 70%.


Prins Hjalmar Skoglund gjorde min usla dag god när han innan han somnade sa - Mamma, du är min vackraste. Såna kommentarer är Hjalmars specialitet.
I onsdags hade jag utvecklingssamtal med Hjalmars fröken Maggan. Första utvecklingssamtalet någonsin som handlar om MITT barn. När jag gick därifrån så slog jag nästan huvet i taket för berömmet över självaste prinsen avtog liksom aldrig.
För att nämna ngt av det hon sa
Han hade en väl utvecklad grovmotorik och var väldigt duktig på att sysselsätta sig utomhus och ändå inga problem att kunna ta instruktioner och konsentrera sig när de behövdes.
Han var väldigt empatisk gentemot sina kompisar. Bad gärna fröknarna om hjälp istället för att bråka. Han var väldigt bekymrad om ngn var ledsen.
Berömde alltid kokerskan för hennes goda mat.
Glad,
positiv,
social.
Trevlig
Rolig att vara omkring.

Sen hade hon intervjuat Hjalmar och han sa att Mamma jobbar på mosters jobb och tar hand om bebisar och stora barn. Pappa jobbar på kontor och tjänar jättemycket pengar. Jag vet inte vad han gör där men han har tuggummi i lådan som jag får smaka om jag frågar.

Hoppas ni får en lika bra fredag som jag bestämt att vi ska ha

2 comments:

Terese said...

Han är ju så härlig! :)
Jag gillar verkligen kommentaren om tuggummilådan.

Hoppas vi kan ses snart
KRAM!

Anonymous said...

Åh den lilla prinsen är bara för go! Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!
Kram Faster Agneta