Wednesday, April 07, 2010

Lekstund med en prins


När Viola sover får ju Hjalmar bestämma vad vi ska göra. Det brukar till 80% av gångerna bli spel, 15% bakning, det är ju dock inte lika intressant längre med tanke på att det inte blir ngr sötsaker och 5% ngn lek som han hittar på.

Idag blev det lek. Den gick ut på att han först skulle packa ner alla småbilar i den lilla röda paljett väskan till vänster i bild och sen packa upp dem ur den och ställa i rad enligt ngn inre fotografiskt bild. Det innebar att jag inte fick parkera några bilar för jag ställde dem fel och sen lät dem fel också. Jag fick till sist sitta utanför mattan och titta på. Det tog Hjalmar 45min att parkera bilarna till sin belåtenhet.

Att sitta still sådär efter lunch och inte göra ngnting är jag inte så bra på speciellt inte efter en förmiddag i tvättstugan som var saboterad och dessutom utan vatten och sen göra morgonbestyr med 2 barn också det utan vatten.


Jag beslutade mig därför för att bälja i mig 2 stora glas kaffe på kortast möjliga tid. Det resulterade i att jag aldrig någonsin handlat med sån rekordfart och sen på träningen så svettades jag formligen kaffe Jag har dessutom hunnit med massor av saker idag. Bla blev det lite rensning ur främst Violas garderob och 4 annonser på Tradera.

På tisdag till veckan ska jag på nya spännande uppdrag som ni ska få vara riktigt nyfikna på vad det är.

När Viola vaknade i morse kom hon in i tv rummet, sa inget utan gjorde bara seger tecken med armarna sträckta över huvet. Sen satt hon sig tyst i soffan och tittade på fåret Sheen. Hon är så jävulskt cool.

1 comment:

Anonymous said...

Men herregud vilka sötisar. Den där blomman hon kan hon... Snart kan hon kanske avancera och komma med frukost på säng till mammsen och pappsen med! Kram på er //Anna