Tuesday, April 13, 2010

Kvälls spel med en prins

Igår kväll tyckte Hjalmar att han och jag kunde ta ett kvällsspel. Så vi bestämde oss för att spela Focus, vilket är ett bildgissningsspel.
Man tar ett kort som det är bilder på, sätter in i en bok med försättsblad med kikhål i. Försättsbladen har 3 svårighetskategorier. Varje blad har större och större kikhål. Det går ju alltså ut på att gissa vad bilden föreställer på så svårt försättsblad som möjligt för att få så många poäng som möjligt.

Ja iallafall. Vissa är riktigt svåra så då brukar jag ge Hjalmar lite ledtrådar. Typ är det ett badkar så säger jag -det här finns i badrum.
Så nu tycker ju Hjalmar det är så snällt när han får lite hjälp så han skulle hjälpa mig tillbaka. Det är det som var det roliga. Jag skrattade så jag kiknade.
Så här sa han om följande bilder:

- Ja du mamma, den här ser ut som Brolle, nästan.


Hjalmar garvar ihjäl sig själv först innan han klämmer fram - Den här är väldigt lik pappa fast med en speciell keps.

- Ja det här är iallafall inte en citron.
- Men Hjalmar det här är ju en citron.
- Är det, få se. Jaha jag trodde det var en apelsin.

Behöver jag säga att jag är galet förälskad i en prins av högsta rang.

6 comments:

Victoria said...

Ha ha ha söt Hjalmar!!

Anonymous said...

Ta med några roliga Hjalmar-spel
när ni kommer till Valborg!
Så kan vi spela lite!!
kram Ingeji

Anonymous said...

Vilken kille han är Hjalmar!
Såå himla cool! Brolle och pappa haha!! ;o)

Anonymous said...

Vilken kille han är Hjalmar!
Såå himla cool! Brolle och pappa haha!! ;o)

Kram på dig Hjalmar!!
Glömde skriva vem jag var.... :o)
/Faster Agneta

Anonymous said...

Den pojken ligger pyrt till .. mamma åxå som publicerar allt narr om pappa, men inte om sig själv men det är kanske en förmån man har närman bloggar.
-spank on u mammi deer u when i get home!!! / filfen

Balettkillen said...

Hehe, såg ju direkt att det var Hasses dubbelgångare. ;)