Monday, March 01, 2010

Hjärnblödningsvarning


Något som är ett stort problem i familjen och ngt som stressar mamman till hjärnblödnings och hjärtinfarkts tillstånd är att jag ständigt har en unge på diskbänken i färd med något förbjudet. Därför så tog jag bort de 3 nedersta lådorna eftersom det är de som agerar stege.

Man vad faan spelar det för roll när ungen hämtar en pall.

Då går det ju utmärkt att sitta på diskbänken och knapra fryst korv och fryst laxfile.

Hjalmar är ju såklart väldigt hjälpsam och puttar på henne så hon kommer upp. Han själv svingar bara ena benet.

Jag har lovat mig själv att aldrig säga att barnen är gratis för jag tycker det låtar så hemskt. Men idag var en sån dag när såna tankar kan komma på näthinnan.

Imorse när vi gjorde frukost så ringde fröken Antonia och frågade om jag ville komma och jobba med henne i mars, och det ville jag ju såklart. Så när jag står där och föröker skriva ner vilka tider jag ska jobba så skriker Hjalmar - Mamma Viola eldar. Så jag BAA du Antonia är det okej för dig att vänta en sekund för mina barn eldar och vi har ingen kamin i lgh. Jag ska bara släcka den här branden lite grann. Jaadå säger hon, hahaha. Jag släcker branden och vi fortsatte precis där vi avslutade. Inget konstigt med en brand 08.40 i skoggrenska residentet. Viola la bara pappret på den varma plattan.

Senare på dan när Mormor och Morfar kommit för att passa barnen medans jag skulle på ett möte så springer jag omkring i lite panik och letar handlings listan. Då är Hjalmar snäll och upplyser mig om att det var den som Viola eldade upp. Tack.

4 comments:

Terese said...

Vilken liten busunge!!
Tur det inte blev eldsvåda :O

Anna said...

hahaha, den där lilla blomman är ju helt otrolig!! Snacka om att ungar är smart...

Erica said...

Men förstår precis hur det kan vara! Helt plötsligt stod tre plattor på här igår och ugnen som jag hade satt på för att göra pizza, var av...

=)

Busungar ja, de där små liven.

Kramar kusin

Jenny J said...

Maria, gud vad du skriver roligt. Så otroligt smittande. Roligt att läsa om vad småtrollen har för sig!