Friday, March 19, 2010

Njuter av 2 lediga dar


Gud vad skönt det är att vara ledig. Det inser jag nu efter att jag jobbat lite. Att bara slöa på morgonen är ju det bästa som finns. Viola har faktiskt lite krulligt hår när hon är nybadad.

Idag har barnen återigen visat sina bästa sidor. Förmiddagen ägnades åt shopping och diverse ärenden och de följde med och uppförde sig exemplariskt, fast att det var rätt tråkiga saker. När vi kom hem så slukade dem 2 hela korvar var.

Viola ska numer ha både keppupp och emap på sin korv.

På Willys visade Hjalmars glatt upp sin idag "fredags godispåse" för alla som hade 1 sekund över. Vilket var mest äldre pensionärer, men de lyssnade uppmärksamt på hans redogörelse för köpta påsk fjädrar, godiset på fredan och att vi skulle bada efter att pappa slutat jobbet.
Pensionärer tycker också det är helfestligt när Viola sjunger varmkorvsboggie och klappar händerna.

Nu ska jag lägga ner det sista i fika väskan så ska vi åka och hämta pappi på jobbet för att sen bege oss till Alnöbadet för kvällsbad. Sen blir det Så ska det låta premiär med godis i soffan.

Imorgon bitti tänker jag premiär springa ute första gången för den här våren. Det verkar dock inte som om vädret tänker vara på min sida men vi får väl se.
Imorgon ser vi framemot 10 års kalas i kramfors.

1 comment:

Slickepotten said...

Vilka sötnosar!