Monday, March 29, 2010

Påskris jakt

Idag tog vi den årliga turen till skogen i jakt på påskris. Om ni kommer ihåg förra året när jag satt fast i diket så kan jag säga att det inte var så mkt lättare i år heller. Det var rätt djupt med snö där de finaste björkarna fanns. Hjalmar undrade varför jag kröp.

Viola gillar "Vaaa sookkaaa" ni vet varm choklad.

Självaste Pelle Prins. Det är bara äkta prinsar som har guld prickar på näsan, det vet ni va!

Jag gjorde ngr tappra försök att att ta en bild själv på oss alla tre men jag lyckades inte så bra så det blev uppdelat.

Viola ser skräckslagen ut men det var hon inte. Hon njöt till fullo. Se bara filmen.


Nu har vi påskfjädrat. Båda barnen och JAA, jag med, var sjukt nöjda och vi tyckte det blev sååå fint.

Viola gillade av ngn anledning de orangea mest, så mkt att hon tittar i kors.

2 comments:

Anonymous said...

Fjädraranamma va fint det blev ;) Ni är ena fina godingar,
puss på er /Pappi

Anonymous said...

Haha jösses vilka godingar till barn ni har!!
Skrattade gott åt Violas ansträngning och sedan lycka över pruppen *ler brett*

Kram på er!
Faster Agneta