Wednesday, May 26, 2010

En Perfekt onsdag

Idag har vi varit lediga från jobb och förskola. Jag har bestämt mig för att när vi inte jobbar så ska vi inte vara hemma och städa och plocka för det är inte det som är tanken. Tanken med att inte jobba heltid är ju att kunna vara med barnen. Och eftersom jag lider av ngn DAMP kombination om ni frågar Hasse så kan jag ju inte vara hemma utan att fixa med 1000 saker. Så idag begav vi oss ut på heldags utflykt.

Viola är lite fundersam på varför hon helt plötsligt ska åka vagn och Hjalmar cykla. Hon brukar ju cykla själv iaf om ni frågar henne. Jag tycker mest hon sitter på cykeln helt stilla.

Hjalmar är helladdad för vad som komma skall. Vi cyklade först till Lekparken på södra allen. Hjalmar drog cykeln själv i uppförsbacken på Sveavägen.

När vi kom fram provade vi alla klätterställningar.

Viola just hanging around,tyyp. Hon var som vanligt helt livsfarlig och såg ingen som helst begränsning av vad hon kan och inte kan.

JAAA häääj sa hon typ femtielva gånger.

Till lunch blev det varmkorv med bröd i rutchkane huset. Det fanns tom en liten bänk där. Sen efter att vi lekt lite till så blev Hjalmar bajsis så då åkte vi vidare till Hugos skola där vi plockade upp honom och begav oss sen till Lundblads resedentet för intag av mellis och lek.

Om Hjalmar fick välja bland 100 saker så skulle han välja sin älskade Hugo.

Kan ni fatta hur Viola orkar hålla sig kvar.

Efter denna dags aktiviteter så avslutade vi det hela med en busstur hem. Det var höjdarskoj för såklart Hjalmar men även för Viola som gärna provade alla plingknappar hon kom åt.

No comments: