Sunday, May 23, 2010

Kommunal 100 år

Det vill vi såklart fira. Eller inte. Men det hade iaf ordnat en kanon familjedag i Folkets Park som vi gick på tillsammans med Fam Nilsson/Smedberg.

Vi fick prov sitta brand bilen.

Och prova brandgubbe hjälmen. Och nu kära vänner. Ni får gärna upplysa mig när mina glasögonen intar den här positionen.

Betydligt gulligare hjälmprovare.

Och en till aningen butter.

Kolla här då. wraaah. 1a gången han ansiktsmålat sig. Han haer aldrig velat förut men gör Nellie så gör väl jag, tänkte han nog. Han var iallafall helt på det klara med att han skulle vara tiger.

Nellie blev en fin fjäril.

Sen var det Ponny ridning.

Även det gjorde Hjalmar själv. Sen sa han att - Mamma jag pratade till och med med den tjejen.

Sen var det uppträdande med Clownen Daff Daff. Han var riktigt rolig. Baren skrattade gott och Nellie och Hjalmar satt längst fram vilket oxå gjorde att de fyllde fickorna vid senare godis regn.

Viola tyckte då inte clownen var lika rolig, bara läskig, så vi åkte rutchkana istället.

Såå ljuuuv

Efter hela kalasandet fortsatte vi kalasa i Bosvedjiska residentet.

I söndags hade vi göra ingenting dag vilket såklart ledde till en ny liten kökshörna som Viola inviger med mormor. Sen käkade vi tacos.

Veckans skönaste Hjalmar kommentarer:

Efter ett av veckans morgon bråk när jag förmodligen sagt mindre väl valda ord som lika förmodligt innehåller galen och hjärnblödning så sätter Hjalmar armarna i sidorna och spänner ögonen i mig och säger - Och du ska bli polis!!

När man är jättegammal så får man inte gifta sig. Då får man vara som man är.

Hjalmar vill ha vatten pistolen fylld för typ 10e gången medans jag lagar mat. Så efter flertalet gånger så börjar jag tveka och sucka lite. Då säger han. - Eftersom jag är din goprins så måste du ju göra som jag säger. Annars tycker ju inte jag att du är min goprinsessa.

- Mamma, kan mörka mammor och pappor få ljusa barn?
- Nej mörka mammor och pappor får mörka barn och ljusa mammor och pappor får ljusa. Men är det en mörk mamma och en ljus pappa så blir bebisen lite mittemellan mörk som Eddie.
-Jaha. Då blir Angelica och Jonnys bebis mittemellan.
Det roliga med det är att både Angelica och Jonny är ljusa men Jonny kan kanske se lite ja typ turkist ut. Hasse kallar han Jonny The Turk.

Viola - Ja itkall
Hjalmar - Kom då ska jag värma dig lillgumman

6 comments:

Terese said...

Han är ju för härlig! :)

Anonymous said...

HAHAHA jag skrattar så jag kissar på mig...och nu ligger jag dubbelvikt av skratt angående våran bebis.. måste genast berätta för Johnny :D /Angelica

Anonymous said...

HAHAHA!
Vilka härliga kommentarer, vi skrattade gott!
Jag tycker du ska skriva ner hans kommentarer i en bok, vilken rolig sak för honom att läsa som vuxen.
kram Ingeji och Farfar

Anonymous said...

Hej hej!

Jag googlade på sällskapsspelet Foqus och hamnade här hos dig. Vi har spelet men inte spelreglerna, vilket gör det hela lite svårt som du säkert förstår. Om du har tid och lust att beskriva dem och poängräkningen lite kort så blir jag jätteglad :) / My

Skoggren said...

Hej My.
Poäng räkningen går till så.
Du får bara gissa en gång per blad i böckerna. Gissar du rätt på 5 sidan så får du gå 5 steg på spelplanen. Har du fått 5 poäng så ska ni flytta en pjäs 5 steg i mitten cirkeln oxå för att se vilket sorts nyckelhål ni ska använda nästa gång. Du får inte gå över gröna rutor utan måste då svänga ut vågrätt och sen in på en annan bana.
Pratbubbla- gissa så många gånger du vill nästa gång det är din tur.
Kort- du får ett till kort med chans till mer poäng
x2-du får dubbelt så mkt poäng. Gissar du på sida 5 får du 10 poäng

Anonymous said...

Tack!

Nu kan vi börja spela här hemma / My!