Sunday, May 30, 2010

Hjalmar och min semster


Så var det då dags att bege sig iväg på den efterlängtade semester trippen till vår kompis Eddie i Övik. Hjalmar är helnöjd över att få sitta fram och ha en liten färdgodispåse med sig.

Lunch uppehåll måste man ju ta. Kan ni gissa var? 10 poäng.

Nu är ni på 5 poängs nivån.

Och nu på 0 poängsnivån, haha.

Hmm vad ska jag ta.
-Var står det hamburgare mamma? Står det Sprite Zero här ngn stans?
-Nä men det står coca cola med sugrör.
-Okej, då beställer jag en sån mamma.

Det som är så roligt med Hjalmar är att han är alltid så glad, positiv och nöjd med allt.

När han fick in tallriken så frågade han om man måste äta frukten till efterätt. Jag sa att han fick äta den när han ville. WOW mamma, kan vi äta här ngn mer gång.

Jag åt en superhärlig räksallad.
Sen hade vi tur att Kusin Björn som är kock, han börja innan vi hann åka därifrån så vi fick en pratstund med honom också.

Sen passade vi på att leka i lekparken innan vi for vidare. Vi skulle såklart tävla i stora rutchkanor som fanns, så sen var jag helt blöt och smutsig i rumpan så jag fick knyta jackan över rumpan så ingen skulle tro jag kissat på mig. Det tyckte ju såklart Hjalmar var riktigt höjdarkul.

Nu närmar vi oss Övik så med munnen full med karra och kartan i högsta hugg så kände vi oss redo. Och tro det eller ej men vi hittade på första försöket.

Emilia strålade som solen själv med sin fina fina mage och Hjalmar och Eddie var så glada att se varann.

Våran fina kompis.

Lite mat shopping.

1 av alla lekparker vi var i. Ja det regnade hela tiden men det gjorde inget.

Kompisar i vått och torrt.

Mumsig tacos middag.
På lördan var vi på paradisbadet men det blev inga bilder därifrån för vi lämnade kameran hemma.

No comments: