Friday, March 13, 2009

Hjalmar höll på att gå i taket

Det är många nykläckta bebisar runt oss nu och det får ju lille funderaren att fundera. Hur bebisar blir till och det där med fröt i pungen har han ju kläm på.

Idag så ville han absolut veta hur bebisen kommer ut ur magen och jag har sagt att de kommer på sjukhuset. Men idag såg jag på honom att han såg på mig att det fanns mer information att hämta så han gav sig inte. Så till slut sa jag- Ja de kommer ut ur magen. - Men mamma då kommer det ju jättemycket blod.
hmmm
jag såg framför mig hur han ser en spräckt mage med blod överallt och en skrikande viola i mitten, stackarn.


Sen har han ju sett Trailern för Bio filmen Pettson. Och där är ju Pettson liten så Katten Findus får ju ta hand om honom. Så då säger Hjalmar - Mamma, låg Pettson i Findus Pung.
Och från den diskussionen så kom han in på var Viola var när han var liten och jag sa att hon inte fanns då. Hon var i Pappas pung. - Mamma låg du i min pung. - Näe jag låg ju i Morfars pung och han fick ge sitt frö till Mormor, för jag låg ju i mormors mage.
- HJALMAR HÖLL PÅ ATT SMÄLLA AV FULLSTÄNDIGT. Hans ögon var stora som tefat och han gav mig ÄR DET VERKLIGEN SANT BLICKEN.


Dagens SÅ SKA DET LÅTA RECENSION

Claes Malmberg: Iget vidare sång nummer MEN ETT STORT PLUS VAR ATT HAN INTE VAR ÄCKLIG OCH SVETTIG SOM DE ÄLDRE HERRARNA MED LITE PUTANDE MAGAR LÄTT BLIR.

Marie Picasso: Jag gillar ju stor bröstade bloniner som först gör bort sig i Tv men sen visar att det är rätt smarta. Jag gillar ju att de får en ny chans på ngt sätt. Men vad hade hänt med henne. Varför satt rösten fast i halsen och varför öppnande hon inte munnen när hon sjung.

Jessica Andersson: Assnygg och grejt hon försökte och jag hade gärna hört mer. Långa låtar och inget duttande.

Lasse Holm: Som jag verkligen, få se, vad ska jag välja för ord, HATAR ja just ja. Han tyckte jag var bra. Han var lugn och sansad och körde ngr bra låtar.

1 comment:

Anonymous said...

Nämen maria lasse holm är ju kung!! =)

Haha kanske dags att gå på bibblan och låna "hur ett barn blir till" boken ;)