Tuesday, March 10, 2009

Nu är skötväskan här...

Jag vann ju tyvärr inte Barnvagnen men väl 2a/3e pris som var en skötväska. Den var riktigt snygg faktiskt men den finns numer att köpa på Tradera om ngn är intresserad. Jag är så nöjd med min fina rosa. Men min Krönika ska hur som helst publiceras nästa vecka på www.brionewsroom.se om jag fattat det hela rätt.

Idag när skötväskan kom med Bud så tyckte iallafall han att Viola hade de blåaste ögon han någonson sett. Han var endast den 3e idag som komenterat det. Så de må vara rätt blåa de där ögonen.

Idag har jag haft en jätteskön dag. Vi var först på Choklad kyrkis och där pratade jag med en Störtskön mamma som glatt berättade om att hon ramlat nerför trappen med bebisen på armen och stora syster framför men barnen hade klarat sig men inte direkt hon som hade utslitet ledband, lårkaka och allmänt ont typ överallt. Och mitt i hennes livliga beskrivelse säger hon ilsket till lilla bebisen som låg och knölade när hon skulle amma - Ja men sug ordentligt då så det rinner till, och sen fortsatte hon på trapp incidenten. När jag läser det här nu så skrattar jag inte ett dugg men det var askul när hon sa det.

Hasse och Hjalmar har ju haft den första blommor och bin lektionen. Så Hjalmar vet nu att innan han kom till mammas mage var han ett Hjalmar frö i pappas pung. Och i söndags var vi ju hos Familjen Sundberg/Iiorio. Och där är Ju Leah också "Bebis". Och ngn gång under dagen så kommer jag ihåg att jag och Olivia pratade om när Leah låg i Olivias mage och det hörde lilla professorn. Så ikväll när vi skulle borsta tänderna var han väldigt fundersam på vart Leah var ett frö. Han undrade först om hon var ett frö i hans pung och sen om hon var ett frö i pappas pung och det hoppades jag innerligt inte, men väl i andra Hasses pung. Och med det svaret var han sen nöjd.

Vi hade också en intressant diskussion om Bin på väg till Kyrkis idag. Han undrade om hur det blev honung. Och vi kom in på Bidrottningen som gjorde honung av Nektarsaften i en stor gryta osv men Hjalmars största bekymmer var då varför det inte fanns någon KUNG.

Ja om jag ska fortsätta på dagen som var så bra då.
Efter kyrkis kom Momman och hämtade Hjalmar och de åkte Buss idag. Gissa om han var lycklig. Sen var det tänkt att jag skulle hem till Mli och MaxMyra, men då mådde Alx inget vidare så jag skippade det. Vill gärna skydda Viola från öppenbara sjukdomar ett tag (nämde jag att Hasse ligger med närmare 39 i feber, suck Vi vill vara friska NU). Jag skippade Babysången också idag för jag tänkte minimera andra baciller ett tag. Så jag gick helt sonika hem. Lekte en stund med Viola och gav henne lite mellis sen la vi oss i soffan och hon sov på mig i över 2 timmar. Jag hann se både Irene Huss glasjävulen och Little people in a big world. Innan jag i vårt för övrigt otroligt rena hem började göra lite mat innan jag hämtade Hjalmar hos Momman och Moppan. Jag fick dessuton med mig ngr ascoola Retro kläder som ni inom snar framtid kommer få se i ett moderepotage från 80 talet.

Det klatrade lite när Hjalmar och Morfar skulle åka pulka så Hjalmar hade sagt - Jag tror jag får ett frispel. Direkt citerat sin far.


Nu ska jag ta och bädda ner sjuklingen och hoppas han sover bort lite sjuka.

3 comments:

Anonymous said...

Grattis till vinsten! Jättekul att du vann även om det inte var första pris. Förstår om du är lite snopen ändå, en gång vann jag andra pris i en tävling där första pris var en EU-moppe. Andra pris var två paket hårdbröd...

Victoria said...

Grattis till vinsten!!
jag såg att du möte Wirva idag, jag gick lite före för hon vill så gärna prova på att få gå själv..hehe.
Tänkte så du inte tror att hon får gå runt själv, hihi.
Kram och trevlig helg!
viret.bloggagratis.se

Anonymous said...

Fantastisk krönika! Fattar inte hur du kunde bli utan förstapriset!! /Karin