Friday, March 06, 2009

Fredags Nytt

Kära bloggläsare.

Det är tunt på uppdateringsfronten här och det är helt enkelt för att jag inte har ngt att blogga om.

Hjalmar hade lyckan att få följa med sin stora Idolskara Morbror, Mormor och Morfar + Hela fam Lundblad till Tynderö redan i söndags för att jag skulle kunna sluta upp på måndag när vi hade fixat i ordning lite till i vår Nymålade och fina lägenhet. Men Violas magsjuka vägrade ge med sig så vi blev kvar hemma istället för att smitta ner hela familjen. Och på måndag så började magjsukan ändra form efter 5 dygn till mer skrikig sådan så jag kontaktade Vårdcentralen där de konstaterade att öron och hals var irriterade men inget mer. Så vi vyssjade och vyssjade och var vaken hela natten för att mot tisdag komma till en hysterisk galskriks natt. Så på onsdag ringde jag igen och sa att kan ni ge mig en tid fort det är ngt fel på mitt barn och det fick jag och då konstaterades att det blivit Dubbelsidig öroninflammation + halsfluss. Så då blev vi kvar hemma lite till för att på onsdag äntligen få ta emot vår lilla Prins som stolt son en tupp redogjorde för båda korvgrillnig, och snöbollskrig men inte minst att han vunnit pris i Tynderö loppet. Så numer hänger det en brons medalj på hans nya STORKILLE SÄNG.

I torsdags fick då äntligen jag och Viola också ta del av sportlovet och då åkte vi med Morbror och moster + Hampus och Hugo till Nolby backen och jag glömde kameran.

Idag fredag har Morbror precis hämtat Hjalmar för de och Hugo skulle på alnöbadet.

No comments: