Monday, May 07, 2012

Börjar med 40 års kalas och

avslutar med magsjuka. Det var våran lördag.
Vi började så himla bra med kalas för Faster Neta som fyllt 4o. Sen åkte vi hem där vid 19.30 tiden och barnen somnade som vanligt i bilen. Vi kom hem och när vi satt oss i soffan masserade Hasse mina axlar för jag har lite ont i höger axel. Jag kände efter det att jag mådde illa men jag har en knöl i axeln och när jag har ont i den så blir jag illamående ibland. Det är ngn nerv där. Så jag tänkte inte mer på det. Sen började Viola vakna och gnydde flera gånger. Trodde hon drömde. Sen kom den...kaskad spyan. Som sen fortsatte heeeela natten. Kl 06.50 var hon klar och då började jag typ. Men hon är så sjukt tapper den här lilla donnan. Inte gnällde hon eller grinade hon en enda gång. Hon bara kräktes och kräktes. En gång sa hon - mamma nu kan jag skölja hinken. Du har sköljt den så många gånger nu.  Jag förklarade att jag med glädje sköljde hennes hink så kunde hon vila istället. Sen när jag låg däckad i sängen på morgon kvisten kom hon och kröp ner helt stilla och smekte mig i pannan och på kinden med sin lilla svala hand och sa - såå mamma, det blir snart bättre.

Idag måndag är vi iallafall hyffsat återhämtade. Tack för att vi är lediga säger jag bara.

Här är det strålande sol så vi ska tillverka ett inbjudningskort till den enda ur klassen som Hjalmar vill bjuda på sitt kalas och sen cykla till HENNE och lägga det i postlådan.

Jag hörde förut hur de klippte gräsmattan här ute så senare idag åker tjockare mössor och handskar undan också. Fram med kepsar.




så här såg vi ut, haha


 

   












No comments: