Wednesday, May 16, 2012

Blandat

En fredag per månad lyxar vi till det med mellis fika från Eclair. Viola är ju inte stor förtjust i bakverk men alla sorters mousse och allt med bär gillar hon.

Hjalmar gillar precis allt med socker i. Han tar en groda varje gång fast han inte riktigt tycker om det. Men han gillar röstningen som går ut på att jag och Viola ska säga om han ska äta ögonen eller tungan först.

I lördags var vi på loppis här tvärs över gatan. Viola handlade allt det här för 23 kronor. Slottet kostade 20 kr inkl hundar och hästen 3 kronor, haha, gulligt vaa!

I söndags var vi på en skogsutflykt med tillhörande ofrivillig jättelång promenad. Vi gick lite vilse, efter att Hasse den dumma nöten lät mig bestämma vilken väg vi skulle ta. Visst är det hans fel ;-) Han kan väl inte låta mig säga vilken väg vi ska ta. Jag går ju vilse i På stan gallerian. Han tyckte oxå att vi skulle smaka på myrkiss men vi ville inte ha.

Vi hittade en pumpbrunn oxå. Självklart måste vi ju prova den och rätt som det var kom det vatten.

Eftersom Hasse kunde gå jättefort så hann vi till söndagens höjd punkt. En dans show som få se nu Hampus kompis lillasyster (dvs min kollegas dotter)var med i . Viola och jag ville gärna se när hon dansade och det ville Moster och Fanny också så vi hade en tjej träff där.

Sen bakade vi lite kakor.


No comments: