Sunday, January 15, 2012

Jahapp


En dag på jullovet hade vi sån tur att Pappa Sundberg kunde slita sig från hemmet och komma till sydligare breddgrader ;-)

Ett helt bord fyllt med ungar. Det är livet det

Jag har blivit lastgammal. Jag har inget problem med det alls. Har ni sett ett finare halsband. Hjalmar har köpt det till mig och Viola en rosa tvättsvamp med matchande rosa lypsyl.

Av Hasse fick jag nya träningsskor. Snygga vaa!! Jag fick ett par täckbyxor också men dem var jag bar tutt när jag provade och Hampus är så less på att se mina tuttar nu så den bilden får ligga kvar i arkivet.

Hampus har liksom tagit det på sitt ansvar att dölja mina tuttar. Jag fick ett paket och på kortet stog det " Jag gör allt för att skönsmoborna skall befrias från ofrivilliga tutt och mus flashningar" i paketet var det en morgon rock.

För er som missat poängen så gick jag omkring här hemma en morgon och fixade iordning frukost när jag fick ett sms från Hampus som stog på busshållplatsen nedanför -" ett tips. Ta på dig en tröja kanske "

Av Peter fick jag det här mus håret. Det är Polly colored. Ni fattar vaa! Näe inte vi heller

Men jag behöver inte frysa nånstans iaf. För jag har fått mössa, vantar, kängor, täckbyxor

Viola tycker ganska mycket mycket om Chilli. Ibland vet man inte riktigt hur mycket man kan krama en hund.

Vi har lite trångt i vår säng vissa nätter. Så i ett desperat försök har Hasse utlovat en överraskning till de som sover i sin säng 15 gånger i rad. Idag var det dags för Blomman att göra sitt första kryss. Hjalmar är redan uppe i 4.





Viola hjälper mig men Hjalmars nya gardiner


3e gången på skridskor

5 comments:

Anonymous said...

Korrigering! inte 15 nätter i rad, Bara 15 nätter.
Pappa är inte så omänsklig än! vad jag vet ;)

Slickepotten said...

Haha vilket skönt sms från Hampus! :)

pappa Sundberg said...

Ja Sån tur lär vi väl inte ha, att få besök av pappa skoglund, gpsen fungerar väl inte till viskan:))

Skoggren said...

Hörruduru pappa sundberg. Till och med mamman i den här familjen hittar till Viskan utan GPS. Fast att jag åkt vilse i Huddik och gått vilse i In gallerian i stan.

Anonymous said...

Vi brukar ju fönstershoppa i viskan lite nu och då, men vi är så trött efter det så vi orkar inte hälsa på gamla bekanta =)

Så passa sej gamla guppe, surra sej om sånna gps å krejjer.
-Satana perrkele.