Friday, January 06, 2012

ja men lovet avslutades med lite snö iallafall


På nyårs afton åkte vi skridskor med fam Lundblad, Fam Westerlund/Ottoson och Fam Smedberg/Nilsson.

Hasse bjöd på langos en dag. Sjuukt gott.

Idag har vi premiär åkt skidor. Det var så himla härligt. Hjalmar och jag drog iväg och åkte Björnspåret. Viola åkte till och från bilen och till korvgrillningen.
Hjalmar var ju riktigt bra. Han ramlade några gånger men klev upp själv. En gång från ett dike. Jag med min sjuka backskräck gjorde också sjukt bra ifrån mig. Jag åkte i fyra backar av bara farten blundade och tänkte bara på att böja på knäna och ha stavarna bakåt. Men en backe var så sjukt brant med en sväng därnere så jag tänkte bara aldrig. Jag typ skrek lite grann och sa Näe Hjalmar den här klarar jag aldrig. Han som den gentleman han är tok peppade mig och bara Jo kom igen mamma den här klarar du, jag kan åka först. Jag bara - ja åk först du. Så när han åkt ner så knäppte jag snabbt av mig skidorna och sprang nerför backen. Jag tänkte ta på mig dem precis nere i knixen och låssas som ingenting. Men han såg mig och asgarvade. Precis då kom en pappa och frågade bekymrat om jag behövde hjälp. Hjalmar skrattade och förklarade noggrant för pappan att jag bara hade backskräck men att han minsann var modig och hade åkt ner.

Här var det fika paus

1 comment:

Slickepotten said...

Vad härligt det ser ut i snön :)