Monday, January 16, 2012

Livet har två sidor...

Mitt i kalasandet igår så såg jag att Hampus hade ett gäng gossedjur uppradade i sitt rum. Jag tyckte det var lite komiskt för de var lite mal placerade i hans alldeles nygjorda väldigt tonårs kille coola rum. Jag satt och funderade en stund på varför han hade dem där. Så efter en stund så frågade jag honom
- Vad har du för en fin gossedjurs samling där??
- Jaauuh jag får dem på sjukhuset

Jag räknar dem och konstaterar snabbt att de inte alls är lika fina längre utan bara för många.

När man kommer till den andra sidan verkligheten så hade jag inte alls behövt få så många paket utan det hade räckt med en lapp där det stog att mina barn var friska och inte behöver åka in och ut på sjukhus hur många gånger som helst.

Men nu är det friska och jag får många paket och föräldrar till sjuka barn kanske också får många paket, för i nuet så är det livet. För en pensionär som inte får 2,50 i rabatt på kalvsyltan är det ett stort problem på samma sätt som 2,50 kan vara det som någon har på sitt bankkonto. I nuet får vi acceptera att vi alla har våra egna liv och bekymmer. Men vi får inte glömma att vara tacksamma för det vi har, och iallafall mitt i vårt ego skänka en tanke till de som har det svårt.

No comments: