Tuesday, January 18, 2011

Trögt med bloggning

men jag har inte haft tid. Jag har sytt och sytt och sytt. Jag är sjukligt nöjd med mig själv även fast det blev lite krokiga sömmar, haha.

Viola struntar blankt i min syatelje och badar med dockan istället.


Vi har bildat ett parti här hemma. Det heter "Bevara soffan". Vi är skit stränga så barnen får äta sin kvällsfrukt i sina små stolar istället.

I lördags fyllde jag år. Tack så hjärtligt för alla gratulationer fast jag inte skulle fira då. Jag säger till när jag vill bli firad, haha.


Hasse hade iaf ordnat en jättemysig dag med bad på himla badet, go lunch, 3 rätters middag med vin och filmmys och sånt. Kolla vilken gullig förrätt Viola fick.

Jag vaknade efter lunch luren till dukat bord.


Min favorit blomma

Jättefin bukett i rosa och lila. Mina favvo färger. Tack finaste ni.

Hjalmar hade namnsdag på söndan och han fick en mini stereo i present så han måste kolla om dosan funkar uppifrån sängen.

Han har fått gardiner till sitt rum också. Om ni inte kollar så noga så kan vi låssas att sömmen nertill är jämn och fin.

Violas blev snäppet rakare för det var lättare tyg att sy.


Kuddar till katten.

Igår fick vi papper hem med inbjudan till öppet hus på skolan och anmälnings blankett till fritids. Hjääääääääälp. Hjalmar ska börja skolan. Viola är skit sur för att hon inte ska börja skolan...

3 comments:

Anonymous said...

Hasse syr rakt såå det så =)

Skoggren said...

Jag vet darling

Anonymous said...

Va duktig du är. Jag tror inte alls att sömmarna är så dålig som du säger. Det blev jätte fint speciellt de matchande kuddarna på Violas rum. Måste komma och hälsa på och se er fina lya. Ja tänk och få krypa upp i Hjalmars säng och läsa saga....mys med faster. Det såg ut som att din 30-års dag blev fin tillsammans med dina godingar =o)
Kramar