Sunday, November 28, 2010

Kvällssamtal med Hjalmar

På bolibompa idag så sjöng en av programledarna en jättesorglig sång med musik video till om en flicka vars mamma blev jättesjuk och dog.

- Mamma, jag vill aldrig att det ska hända så med dig som med flickan och mamman i sången.
- Nej, det vill verkligen inte jag heller.
- Vem kommer dö först i vår familj? Är det pappa?
- Man kan aldrig veta säkert. Men om ingen råkar ut för en olycka och ingen blir sjuk så är det oftast den som är äldst som dör först. Men det blir ju när du är vuxen och har egna barn.
- Ja en fru ska jag ha också.
- Ja vad trevligt du ska ha det. Vad ska dina barn heta?
- Ja om det blir en av varje så blir det Casper och Mimmi.
- Det var verkligen fina namn. Tänk att pappa och jag blir farmor och farfar. Får vi vara barnvakt till dina barn då?
- Ja när jag är på jobbet och frun med. Då får du ta hand om den lilla och pappa om den stora.
- ja det kommer vi tycka är jättemysigt. Vart kommer du jobba då?
- Ja på brandbil, taxi el polis eller på Ica, där får de springa mycket innan de öppnar för att ta fram all mat. Det är ett tungt jobb det.
- Ja det är nog ett tungt jobb att bära all mat.
- Ja då är nog min ljusslinga sönder.
- Vaa
- Min ljusslinga. Tror du den är sönder då?
- Ja då får du nog köpa en ny
- Ja till mina barn.


Inga ord i världen räcker till
Jag är mållös

4 comments:

Terese said...

Ljuvligt!
Jag blir alldeles tårögd, vad fint han tänker på framtiden den unge Hjalmar.

Anonymous said...

Jag tror att Hjallis kommer att köpa en med flerfärgade lampor till sina... :-)

//K

Anonymous said...

Men åhhh vad underbar den godingen är!
Kram från Faster!

Anonymous said...

Framtiden skall vara genomtänkt om man heter Hjalmar Skoglund!
De jobb som han räknade upp är sådana som jag tycker skulle passa till Hasse också!
Jag hade bestämt när jag var 5 år att om jag fick en flicka så skulle hon heta Cecilia!
Vad heter min 40-åriga dotter då?
Jo Cecilia!
Kramar från Ingeji