Sunday, November 14, 2010

Blandad helg

Helgen har innehållit en salig blandning. Jag kommer knappt ihåg vad vi gjorde i fredags faktiskt. Jag tror vi såg på tv och vet att vi åt pizza och mandariner. Vi la oss kl 20.00 iaf och vaknade vid 7.30 i lördags. Då bestämde vi oss för att åka på alnöbadet. Gud vad det är kallt på et badet. Viola badade i 20 minuter sen ville hon åka hem. Jag ville åka hem efter 5 minuter men höll masken. Hjalmar hittade såklart 2 kompisar och lekte som aldrig förr. Viola och jag fikade och kissade om vartannat. Det är betydligt lättsammare sen jag köpte badtrosor åt henne. Baddräkten var knölig att få över puffarna var 5 e minut. Ja efter 2½ erbjöd jag Hjalmar dusch och bastu och han kom frivilligt, tack gode gud för det. Jag och Viola var blåa. Lilla V somnade snällt i bilen och jag och Hjalmar gjorde Birsta city, lite julklappar och andra ärenden gick galant.

Sen bjöd vi Kusin trion på lördags mys. Hugo stupade på hallgolvet. Tur att Doktor Viola fanns till hands.

Idag söndag firade vi våra kompisar Liam och Leah som fyllt år. Hjalmar älskar de här spelet. Ser ngn ett sånt till ett pris runt 500 kronors klassen så får ni gärna säga till.


Prinsessan Leah leker med sitt Hello Kitty hus.

Viola undersöker vad en Bakugan kan tänkas vara för något.



Sen körde tjejerna katten i en dockvagn. Galna katt låg kvar oxå.

Viola är i spel perioden. Hon vill spela hela tiden. Helst tummen och Ballong jakten.

No comments: