Wednesday, March 03, 2010

Utvärdering av onsdan

Jag kan bara sammanfatta det som att det gick superbra på morgonen och komma iväg.

Vi hade ju såklart lagt fram kläder och gjort iordning allt. Jag klev upp och gjorde mig klar innan barnen och sen drack bara Viola välling, hon vaknade av sig själv. Och Hasse väckte Hjalmar och han åt en tallrik yougurt. På dagis är det gröt el fil till frukost och det äter ju inte han så vi tog förrätten hemma så fick han äta macka och mjölk på dagis.

Mormor och Morfar hämtade barnen 13.30. Men allt hade gått jättebra hela dagen. Förmodligen kommer det inte vara ngt problem för dem att vara en heldag om jag behöver jobba det ngn gång framöver men jag tyckte det var onödigt att chocka dem med att vara från 3 till 9 timmar.

Hjalmar har väl ingen sån typisk dagis kommentar. Men det har ju alltid hänt ngn liten grej som han berättar om. Han sa till början att han ville vara en hel stund, han tyckte jag kom förtidigt. Men nu har han samtidigt sagt att på fredag när jag ska hämta så får jag komma efter en lagom så inte vet jag.

Undrar föresten om morfar har rapat vitlök hela natten. Det har vi. För jag tappade typ ner halva vitlökskrydde burken i biffsmeten, men vi övertygade morfar om att det inte var vitlök i, så han åt med god aptit.

BTW lingonsylten har stelnat.

2 comments:

Anna said...

åå härligt att allt gick bra, (hade väl inte trott nåt annat heller), förresten så undrar mamma om du vill/kan jobba extra med henne ibland. Dom behöver nån som kan rycka ibland ut som "måltidsbiträde" som det så elegant heter.

Skoggren said...

Anna: hälsa mamma att jag gärna skulle jobba med henne men dock inte vara mattant.