Friday, April 24, 2009

Värsta superfredan

En fredag kan inte börja bättre än att man får vakna och veta att det är städat och handlat inför helgen. Sen det här med städat intar ju på ngt sätt en ny kategori när det är vår och sommar. Nu under våren fylls vårt kök med sand och grus och på sommarn gräs. Det blir lätt så när vi alltid går in den vägen. Så riktigt städat är det bara tills ngn flyttar en vagn eller lyfter på en sko men ändå.


Vi har iallafall varit hos våra kära vänner Familjen Carlstein/Sjödin idag. Viola blir glatt emottagen och hon njuter till fullo av uppmärksamheten


Alma kommer förmodligen lära Viola allt och lite till om Smink, Barbies och andra bra tjej grejer.


Mamma Anna gjorde asgoda hemma gjorda hammisar till lunch.


Vi sitter ute och njuter av solen. Jag blev tom röd på kinderna och Hjalmar blev röd i nacken. Jag smorde omsorgsfullt öronen och kinderna, Hur LOST är man när man glömmer nacken.


Viola är hysteriskt rädd för den väldigt snälla hunden (jag försöker intala mig själv att den inte är farlig, jag vet inte hur bra jag lyckas. Jag skrek hysteriskt efter Anna så alla grannar hörde när hunden smet iaf.)

Hjalmar i sin tur är inte det minsta rädd. Han tycker det är hel kul med djur. Igår lekte han aport med en av grannarnas katt, men den uppfattade inte riktigt lekens mening utan la sig ner.


Kolla Almas min. Hur kul som helst. Observera att hon har sminkat sig med ögonskugga på ena kinden och läppglans och har strass örhängen i ena örat och ett plastigt hjärta i andra. Hjalmar är helt ointresserad men är en mästare på att hälla saft.


Viola lite nyvaken.

Provsitter camping utrustningen.

Det här är ju familjen som alltid har projekt på gång hemma. Så istället för att vila lite efter att ha rivit ut hela köket och såklart satt dit ett nytt BTW assnyggt och byggt om hela nedervåningen och halva övervåningen så tar de och lägger lite plattor istället på baksidan. Det var Hjalmar väldigt glad för, för då fick man nämligen åka traktor. Han hjälper gärna till och skottar ur skopan också.

Värsta äventyret och Henke som förut var den "elaka farbrorn" förvandlas raskt till en kille man gärna är bästis med.

1 comment:

Anonymous said...

Underbart! Viola får ta med mig på smink-kurs hos Alma!!

//K