Wednesday, May 24, 2006

Onsdag den 24 maj 2006

Hjalmar nyvaken och glad att det var pappa som var hemma när han vaknade.

Nu sitter jag här och berättar för Hjalmar att imorgon så ska vi åka på långsemester. 4 dar ska vi vara med Faffan och Inga. Bää säger Hjalmar som tror att allting är Får. Det ska bli jättemysigt. Jag hoppas att Inga vill gå på stan med mig ngn dag för Huddik är verkligen mysigt. Jag ska passa på att försöka hitta en jacka och hängseljeans till Hjalmar. Tänkte åka på Babyproffsen också och kolla på ngt kul(ironisk). Typ jumbo kritor. Han har fått så mycket saker så ngt annat blir det inte. Men jag tror han skulle tycka det va kul att sitta och rita. Sen blir det fiske för Hasse och Faffan, hoppas det inte kommer regna hela helgen. Det ska bli mig ett sant nöje och se Hasse packa bilen i morgon. Eller jag är ironiskt nu med. Det kommer troligtvis sluta med ett totalt sammanbrott. Vi ska ha med två släpvagns däck. Och jag såg att de tog upp typ hela bakluckan. Jag får väl ha barnvagnen i knät. hahaha

Nu sker det iaf framsteg varje dag. Hjalmar kan stå jättelänge utan stöd. Äta själv med sked och gaffel. Ta ngr steg om man sträcker fram armarna. Ta sig fram om han har saker att hålla i.

Ny badad pojke inviger ärve badrocken.

Hjalmars nya rum är också i det närmaste klart nu. Han sover där på nätterna och det går bra. Vaknar ngr gånger då han tappat tuttis men det gjorde han innan med.

Nu ska jag fixa mat till Hjalmar. Ikväll ska jag grina slut på tårarna. Då ska jag se Tilles resa kl 21 .00. Fy jag vet redan nu att jag kommer grina ihjäl mig så jag vet inte ens varför jag ska se det. Eller jo det vet jag. För hans föräldrar har en sådan underbar livssyn, varje gång jag läser hans mammas dagbok så förundras jag över hur man kan vara så stark och ha en sådan livskraft.

Ha en trevlig kristi himmelfärds helg./Maria

No comments: