Saturday, December 18, 2010

Julfriden är häääär...

julstämningen spirar och harmonin sprider sig.
Jag älskar att vara hemma, jag älskar min familj och jag älskar jul.
Nu är vi lediga i 22 dagar.

Här har ni en jätteenkel och god efterätt
Ca 4 äpplen
smör att steka i
ca 2 l havregryn
kanel
farinsocker

Skala och skär äpplen i tärningar.
Stek dem mjuka i stekpanna. Strö över kanel och havregryn.
Avsluta med att strö över rikligt med farin socker och låt det steka tills sockret är smällt.
Varva sen äppelkompott med naturell yougurt i genomskinliga glas.
Toppa med lite kanel el riven choklad.



Det snöar och snöar här och vi skottar och skottar.


Min finaste Prins. Han blir så stor.
Mormor har lärt Hjalmar fem i rad. Idag när vi spelade gjorde jag hjärtan.
- Mamma, ska du göra hjärtan
- Jajamen, vet du varför
- Jaaaaa för att du älllskaaar mig
Må han aldrig glömma det och aldrig tveka.

Livet är ljuvt och underbart.
Min kärlek så oändlig.

Min älskade unge


Som Emilia säger. Lilla V har alltid en tycka synd om tår.


Barnen provar nya soffan...

Den är så fin och perfekt. Jag är såå himla nöjd.
Idag har Hasse med hjälp av Peter flyttat det mesta ur källaren till nya källaren. Hasse konstaterade snabbt att vi behövde större källare. Han är inte heller helt nöjd med antalet kartonger med barnkläder som ska in där ;-) 27/12 flyttar vi till vårt nya hem.

3 comments:

Terese said...

Mycket snygg soffa!
Känns väldigt bekant på något sätt ;)

Anonymous said...

Njut av ledigheten och julefriden. Soffan såg fin ut =o)Va skönt att ni har fått ett datum för flytt. Då har ni något att se fram emot. Lycka till och god jul på er. /L.B

Skoggren said...

Vem är L.B???
Jag gissade på Lotta backström, H gissade ingenting.