Saturday, August 25, 2012

Whats up

 Jo ni, nu har ju Hjalmar börjat skolan. För honom kunde det nog kvitta. Han går dit vi säger att han ska gå utan större synpunkter även om ledig är hans bästa. Men i fredags så hade det fått en mattebok och det tror jag han tyckte var roligt för han pratade om den flera gånger. Jag ser framför mig hans fina lilla hand och hans koncentrerade uttryck med ansiktet lite på sned när han plitar ner sina lita krokiga siffror. Tänk att våran prins är så stor.

Hjalmar slutar 13.15 varje dag så i fredags hämtade jag och Viola honom, sen väntade vi in Hugo som slutar 13.30 och sen fick med med oss Nonne och Moster också på mellis utflykt.

Sen när Hasse kom hem från jobbet så åkte vi till Birsta. Jag hade sett en hylla på Mio som jag TRODDE skulle bli perfekt i vår hall men det var den inte alls. Jag hade också sett att handelshuset hade ett superpris på Didriksens vinteroveraller så vi tänkte passa på men det var såklart slut. Men barnen fick varsin One Piece iallafall.
Idag lördag så var pappsen i skogen och vi hade lekdate med Björn. Vi skulle åka på tarzan stigen men de 3 föräldrar glömt bort var att det var ju backtävling där så vägen var avstängd. Så då fick vår lekpark duga.

No comments: