Sunday, August 12, 2012

Sista semesterdagen

Jag kände bara att vi måste ut och bort för att hålla ångesten i shakt. Det är inte roligt att börja jobba hur bra jag än trivs och jag längtar efter barnen men det är inte roligt ändå. Men vi har haft en kanon dag på Lörudden. Vi hittade så mycket hallon så vi plockade och gjorde en paj. Eller egentligen 4 st mini pajer i mina nya småformar som jag fått gratis från Ellos. Det hade Hasse väldigt roligt åt.

Glad, lätt och frisk i sinnet. När vi klev ur bilen säger Hjalmar - Mamma, känner du?? det luktar hav...och det gjorde det verkligen och det var precis vad vi behövde.



Vi firar med Dyröres lunch. Hjalmar är så himla fin i sin nya tröja som han fått av Morbror. Det var precis hans färg.

Ört gravad strömming på kavring.


Hasses efterätt

Min efterätt. Vi åt varmrätt också men den knäppte jag inte på fast att den var helt fantastisk

Kolla vad rolig bilden blev med stenen i luften.

Vi har alltid med fika men inte alltid muggar. Men alla utom Mormor i familjen kan halsa så det går bra ändå.


Mitt bland alla klippor var det som en vik.

Viola tycker det är kallt.

Vi simmade ut till en liten mini ö som Hjalmar tyckte var vårt slott.


Viola värmer upp för hon ska få börja på barndans om 2 veckor.


Den här dagen var nog bland de bästa på hela semestern...

1 comment:

Slickepotten said...

Vilken härlig sista dag på semestern!