Wednesday, July 25, 2012

sen i torsdags

På Bergafjärden

Viola väntar på Nonnis som ska komma på moppen när hon jobbat klart.

Hux flux kom hon på att hon skulle ha kjol.

Vi har satt upp studsmattan så morfar kan hoppa. Han är så glaaaaad över alla saker vi tar dit.

Morfar och Hasse har en tävling som går ut på att ha längst strumpor...

Jag, Hjalmar och Hasse har varit i Övik hos min Tonåring på 30 års fest. Tyvärr inga bilder därifrån, det var så många med på varje bild och då vill jag inte göra mig ovän med ngn genom publicitet i bloggen. Men får man inte följa med så får man ju en present istället.

Under tiden vi var i Övik hjälpte Blomman Momman att skriva inköpslista. Hur söta gubbar kan ungen göra.

Hjalmar var väldigt glad att hans kompis också varpå tyndis. Det blev vattenkrig.

Det finns 2 anledningar att fika i sjöboden. 1 är att mormor tycker det är för varmt utanför 2 är att vi tycker det är för kallt utanför

Men vem bryr sig. Kexen är lika goda.

Vissa stunder har man det bara så jävla bra så lyckan vänder ut och in på en. 2 minuter senare slåss dem som fasen, men ni fattar... jag väljer att komma ihåg det goda.

Hjalmar gillar inte sjögräset ngt vidare.

Bara han och jag och morfar. Rycker strömming i solnedgången


Det kan vara fint hemma också.

No comments: