Tuesday, July 31, 2012

Junsele och Bispgåren

I Lördags drog vi iväg till Junsele. När vi nästan var framme hittade vi ...

den här fina platsen att fika lunch på.

Jag älskar att bara åka och titta efter en fin plats. Jag skällde lite på Hasse för att han körde så fort så jag inte hann se.

Framme i Junsele fanns det gått om Ja gissa vad. Ledtråd. Violas tänder

Det var så kul att Jenny och Mathias också var där. Hjalmar hade sån tur att han blev uppvaktad. Han fick en skateboard som barnen invigde igår.

Två fina flickor i blåbärssnåret

Mathias ska hela tiden hålla på och supa ner barnen...

I väntan på frukost. Det spöregnade hela natten men vi hade inte en droppe i tältet.

Men när det väl var dags för djurparken så var det helt plötsligt hur varmt som helst och sol.



Höjdpunkten var Yakarna.

De var ju läskiga också.

Men tacksamma för de blev aldrig mätta.






Innan dan var slut så var jag fullkomligt överhettat. Jag börjar verkligen bli gammal. Men jag får tuppjuck i värmen. Jag var före barnen i poolen och det är inte direkt ofta. Viola tog ett dopp, åt ett äpple och sov en timme på filten medans jag och Hjalmar badade och Hasse tog ner tältet.

Hjalmar sköt mitt i prick och vann en fisk. Eller ja lite snett i prick men han fick en fisk iallafall. Innan vi åkte hem så stannade vi i Bispgården och bestämde oss för att hyra en stuga. Det var ju bra för det spöregnade den här natten också.



No comments: