Friday, March 16, 2012

Vilken kanon fredag....


Den här soppan har jag tagit receptet från www.slickepotten.net fast där är den en fisk gryta. Men den är sååå himla good och barnen äter den också med väldigt god aptit.
Lax och saffrans soppa
ca 500 gr lax (jag tar såna färdiga file bitar 4 st)
3 morötter
1 mellanstor gul lök
1 påse saffran
2 fiskbuljong
1 liter vatten
1 dl matlagningsgrädde
rejält med färsk dill
salt och vitpeppar

Skär morot och lök i önskvärt stora bitar
Koka i önskvärd tid haha 5 minuter typ, i vatten med buljongtärning
Lägg i fisk i bitar och resten av ingredienserna.
Koka 5 minuter. Stjälp i grädden- Voila

Idag slutade jag 11.30 och solen strålade och dagen blev med ens så ljuv. Jag hämtade blomman först och vi hämtade Hjalmar med stannade 1 timme på skolgården och lekte för de hade så himla roligt med vattnet. Sen for vi hem och jag tvär sov i 50 minuter medans barnen tittade på tv. Sen plingade det på dörren och vi fick världens bästa fika gäster, Moster och Hugo.

Jag och barnen skulle till Mli, Max och Leo senare på middag och vi ville fixa efterrätten så vi bakade muffins att ta med. Det blev så många så vi tyckte Hugo kunde garnera några han med och ta med hem.

Hjalmars och Violas. Visst blev dem barniga och glada.

Vi hade i vilket fall en supermysig kväll hos Max. Barnen lekte och vi gjorde jättegoda hemma pizzor. Och jag förundras över hur fina tjockis bebisar kan vara. Man blir så himla kär i dem. Leo skrattade när man pratade med honom och var så himla nöjd ända tills jag gav han för mycket gröt så vi tror han fick ont i magen.


När jag slog på datorn så hade Hasse som är i Hassela lämnat ett meddelande på skrivbordet. Visst var det gulligt.

No comments: