Saturday, March 17, 2012

Barnfattigdomen


Jag kan inte riktigt släppa det här med barnfattigdomen som blir värre och värre i Sverige.

Det jag har allra svårast för är att man ska bli utanför för att man inte har de rätta märkena på kläderna eller inte har varit i fjällen på sportlovet.

När vi var på hälso kontrollen med Hjalmar i veckan frågade skolsköterskan med mild ton om han fick äta frukost lunch och middag när han var hemma. Om han brukade vara hungrig. Vad gör vi med de stackars barn som svarar Nej och Ja på det här...det gör så ont i hjärtat

Jag uppmanar er läsare att gallra lite hemma. Behöver ni verkligen allt ni har???
Idag gallrar vi här hemma. Barnen har fått välja varsin stor sak att ge till ngt annat barn och Hjalmar får välja ut några bilar och Viola ngr pussel. Jag ska rensa garderober och tänka på att det inte bara behöver vara sånt vi INTE vill ha kvar som vi ska ge bort. De med lite pengar vill också ha fina saker.

Den här gången tänker vi lämna sakerna på frälsningsarmen. Det har vi aldrig gjort. Men jag vet att de besöker familjer som har de svårt och att de tar emot familjer som har de svårt.

No comments: