Monday, December 12, 2011

Veckan som gått


Viola och Hjalmar har fått en karusell speldosa av tant MajBritt. Undrar hur mkt man kan titta på en karusell??

Vi har gjort pepparkakor som traditionen kräver + håll i hatten. Vi har KÖPTA pepparkakor oxå. Men hur gott är det??

Så här kom Hjalmar hem från skolan en dag. Det var dock inget slagsmål utan han hade ramlat och skrapat sig på isen.

Hasse tycker det är roligare än barnen med konstruktionsleken.

Ibland får vi såhär extra fint främmande. Det är så himla mysigt. Finaste Leo.

Det är ljuvligt med sovmorgon. Nu har vi ett halvår kvar att njuta sen är det skolplikt som gäller för Prins Hjalmar. Och Ja som väntat har jag redan ångest.

Mörker kurragömma står högt i kurs för tillfället. De kan leka i timmar på ett och samma rum.

Jag och Viola har gjort lussebullar. Fast Viola tyckte vi kunde göra hundben istället.

Titta vad glad hon är åt mina fina blinkande figurer. Jag blir mobbad av min familj för jag tycker det är så fint med saker som blinkar, men nu är vi 2.

No comments: