Thursday, December 22, 2011

Borde köpa mindre att äta...


Det här med julen och allt man äter hela tiden. Eller det kanske bara är vi som äter mycket. Men det är ju liksom svårt att inte äta när man får en massa mat och gosaker oxå. Tom barnen fick fina godis klappar av mina kollegor.

Och det här fick Hasse av ngn kund på jobbet. Jättefint inslaget i en korg. Och grejen var att de fått de senaste åren så när jag stog på affärn och handlade julmaten så tänkte jag "ska jag köpa det här, de brukar ju få" men det kan man ju inte ta för givet. Så nu har vi typ 3 dubbelt av vissa saker.

När vi inte äter så vilar vi. Det är så skönt att vila med blomman på nära håll, då vet man var man har henne. Det är perfekt att sätt på en film. För nu är hon där i övergången att hon inte behöver sova men ibland är trött så då gör hon det. Sätter man på en film då så somnar hon om hon är trött annars ser hon på filmen. Jag somnar oavsett men då vaknar man ju om hon går därifrån.


Vem sa att en plast gran inte barrar????

No comments: