Sunday, November 06, 2011

Novemberlov

Den här veckan har ju barnen haft novemberlov. Det har varit en riktigt skön vecka. Det började med att jag slutade 12 fredan före lovet. Sen var jag ledig mån-ons. Hasse Tors-fre och så slutade jag 12 på den fredan också. Och idag så har jag ju min vanliga lediga dag.

Kan ni gissa vad vi ska göra??

Rätt. Spela bowling. Eller kasta bollar som Viola uttryckte det. Hjalmar har spelat 2 gånger förut men för Viola var det första gången. Fast att de hade tror jag 4 olika storlekar på "barn"bowlingklot så var ändå det lättaste lite för tungt för henne. Men hon gjorde bäst hon kunde. Hon fick ju inte riktigt till ngn fart på klotet men banan sluttar ju så till slut så kom det ju fram ändå.

Pappi var såklart bäst och vann som vanligt.

Vi väntar med spänning på och se hur många käglor som åkte ner. Sen tyckte Viola det roligaste var att se vilken bild man fick på tv monitorn. Det kommer ju alltid små bilder där och nu var det Hallowen tema så det var extra roligt. Fick man inte ner ngt klot så kom det ett blodigt skelett där det stog MISS. Inte för att jag fick ngt sånt men OM.

Så här gör man en STRIKE eller inte.


Undrar vad de tror om livet de små. Man kastar bollen långt där borta och sen ploppar den upp ur ett hål ur golvet på ett helt annat ställe.


I en hel timme spelade vi och jag trodde de skulle lessna men ICKE. De tyckte det var jätteroligt.
Efter spelandet for vi på Dollar Store på invigningshandling. Vi köpte tvål, deo, chips, godis och reflexvästar och barnen fick välja varsin leksak(som faktiskt trots ihärdig lek i helgen fortfarande är nästan hela). Och det är väl ungefär vad vi kommer köpa där.

Sen hade vi räkmys på kvällen.

På lördan så var det inte så fint väder men vi gick en promenad och grillade korv med delar ur Lundbladsfamiljen. Hampus fick vara hemma och vila sig och spela tv spel med en kompis och Fanny fick vara hemma och plugga. Men Moster och Peter och Hugo följde med.


Moster hade mycket eldning att ta igen så vi fick nästan inte peta någonting.

No comments: