Monday, October 10, 2011

Om helger skulle vara för evigt...

så skulle vi kanske inte njuta lika mycket. Försöker jag trösta mig med iallafall. För den här helgen var god, lite för god.

Vi krattar och eldar och myser. Hjalmar var kung på att köra skottkärran. Jag vet inte varför mormor inte ville ha skjuss...?

Mina fina fina juveler, så underbart ljuva.


Sitter på bänken och hjälper mormor laga mat. På samma bänk som jag satt och kollade på när farmor gjorde mat.

Nu är det tid för återhämtning. Fulbyxerna på, tjocksockar(fast morfar eldade så de åkte av sen) och min favvobok om min favvotant.

Ja men god morgon själv underbara sol.

Hjalmars kompis kom och var med oss hela lördan och de eldade och eldade och eldade.



Det enda som fattades var Pappsen som var i en annan skog...

No comments: