Friday, July 08, 2011

Sprucken armbåge


Jag trodde inte det var sant idag när vi var på återbesök för att se om blödningen gått tillbaka. Läkaren tittar på bilderna och säger Ja här har vi ju en spricka. Vaddå spricka säger jag. Ja det är ett brott här. Och så visar han och till och med jag ser ju att det är ett brott där. Det är ju jävligt mysko att inte läkaren på akuten såg det. Riktigt jävla arg är jag och argare blir jag ju mer jag tänker på det. Tydligen kan det vara svårt att se om man har stora blödningar och det köper jag. Men hade han inte kunnat upplysa mig om det på akuten då och meddela att det kan vara en spricka även om jag inte ser den nu.

Här har vi varit med Viola på stranden och grejat och donat för jag har trott att hon haft en blödning som ska gå över av sig själv. Hade jag vetat att det kunde vara en spricka så hade jag varit mer försiktig och kanske burit henne i sanden tex. Nu har hon ju varit hur pigg som helst och glad och farit runt för egen maskin men man hade ju kunnat omlinda henne på ett helt annat sätt. Minska alla risker att hon ska ramla och så. Mitellan tog jag inte ens på henne för hon ville ju inte ha den så jag tänkte att Ja hon känner väl själv om hon har ont. Näe fy jag mår illa.

2 comments:

Slickepotten said...

Nä fy vad dåligt av dem!
Man blir ju galen på att dom är så dålig på att tala om saker. Man kan ju som sagt förstå att saker kan vara svår att se med blod i vägen men då måste man ju tala om för föräldrarna hur det KAN vara. Jag blir lika arg som du!

Skönt att dom såg det nu iaf så att hon fick rätt hjälp.

Stora kramar från familjen Berggren/Englund

Anonymous said...

Håller fullständigt med föregående talare, fruktansvärt dålig information till er föräldrar, jag blir också arg! GRR!
Kramar från Ingmarie