Friday, June 03, 2011

Bloggar igen förlorad tid


Kan ni gissa vilken som är vilkens??

Jordgubb till Prinsen...

och kaffe till mamman.
Det är så mysigt när Viola somnar tidigt för då kan jag och Hjalmar, mamma/prins mysa. Idag var pappsen borta också så vi var helt själva. Hjalmar tyckte spel och milkshake var en strålande ide. Jag har varit på utvecklingssamtal. Fröken berättade massa bra saker om Hjalmar men egentligen struntar jag ju i vad han kan och inte. Men han var en så god och empatisk kompis. Ville gärna att alla skulle få vara med och tog direkt parti för den utsatte om det var ngt gruffens i gruppen. Även att han och Viola var väldigt mån om varandra, de leker inte tillsammans men om ngn gör illa sig är den andra där direkt och kollar hur det går. Hjalmar hade också haft stenkoll på att de inte gav Viola apelsin och sånt som hon inte tål. En gång hade Hjalmar gjort illa sig också och då hade Viola blivit så ledsen så det hade slutat med att Hjalmar fick trösta henne när han hade haft ont färdigt. Våra fina fina ungar.

Morgonmys. Jag älskar dem så jag blir tokig.

I torsdags var vi med familjen Smedberg/Nilsson på Södra berget hela dagen. Supermysigt. Här går Viola balans.

Hjalmar kommer ut ur kojan.

Och Viola och Pappi. Tur att Pappa är jägar/militär/scout, han fick krypa och klänga runt.

Viola är så gullig. Hennes hår säger allt om hennes personlighet. Som en virvelvind men ljuv som svalkande sommarvind.

Oj oj se upp för krokodiler.

Hjalmar kämpar på. Vi kom ju typ 5 minuter efter han och Nellie till varje grej.

Fångarna på Fortet here we come.

Fin tjejerna.

Kolla utsikten från toppen på södra.

Efterättsdags. Glace au four med hallon och blåbär. Och ROSEVIN I SOOOOOL.

Idag fredag blev det insektsjakt. Hjalmar fick ju så otroligt mkt fina presenter när han fyllde 6 så vi har fortfarande inte invigt allt. Men idag var det insektshåvens tur.

2 läskiga kusar hittade dem.


Sen fick vi fin besök av Självaste Milo. Gammelmorbror har såklart sytt en hakklapp till honom. Han är som ni ser så himla fin och gullig men han hatar verkligen mig. Han skriker som en stucken gris. När han blir större ska jag muta honom med godis.

Nu har vi haft 2 toppen dagar och ändå återstår 3 med världens bästa familj. Jag tror vi drar till havet imorgon om det inte blåser.

1 comment:

Terese said...

Nu har Björn pekat ut det mesta för mig :)
Loolan, Jalmal och Mia ( Maria) :)
Men bäst var nog bilden på efterrätten då ropar han mmmmmmmm hallon och blåååå :)

Mys på i helgen nu!
Kramar