Wednesday, April 20, 2011

Lycklig unge


Det är väl tur att iaf någon har tur.
Ingen mindre än Prins Hjalmar Skoglund har ju vunnit det stora påskägget från Willys.

Både Hjalmar och jag älskar allt som har med tävlingar att göra. Så så fort han ser en tävlings talong kommer han alltid springande. Han har ju en förmåga att alltid ligga lite före i affären. Den här gånger för ca 1½månad sen så skulle man gissa vilken fågel som lagt det största ägget och sen hitta på ett namn till Choklad ägget som stog uppställt. Jag gissade på struts och Hjalmar hittade på ett namn typ - Nikililita eller liknande kommer inte riktigt ihåg. Ja sagt och gjort.

Idag när vi återigen varit på Willys och handlat och precis gått därifrån och in på nästa affär Barnens hus så ringer det ett okänt nummer.
- Ja hejsan det är Janne på Willys. Få se nu Hjalmar Skoglund 5 år.
Jag i panik. -Shiiit har jag glömt han på Willys.
Under tiden sökte jag frenetiskt efter Hjalmar någonstans omkring mig och vipps svichade han förbi. Puuh. Faan glömde jag plånboken, nej, den var i väskan. Mobilen, nej den pratar jag ju i. Vad har jag glömt. Man får ju lite panik. Kundvagnen är nu dessutom halv full av grejer som vi inte ska ha.
- Nej vad jag vet är han inte kvarglömd här men han har däremot vunnit ett godis ägg.

Ja sen ni fattar. Hur kul som helst.

Hjalmar fick gå in på Willys och hämta sitt ägg och han var så stolt och glad när han kom utbärandes med sitt ägg.

1 comment:

Terese said...

Härligt!!!
Man ser riktigt hur det lyser lycka i hans ögon!